perjantaina, marraskuuta 7

45. Huolehtija

Crescendojen suku: osa 45
---
Muutaman vuoden kuluttua:
"Kotona ollaan!"
"Äh isi on taas unohtanut siivota."
"Eikä se oo täälläkään."
"Moi äiti! Mulla oli hyvä päivä koulussa."

"Isi isi, herää."
"Kas Ivy, paljonko kello on?" Trevor kysyi sohvalta noustessaan.
"Niin paljon, että mun koulu loppui ja ehdin käydä partiossakin."
"Mut mä sain matikan kokeesta kymppi miinuksen!!" tyttö iloitsi.
"Sehän on ihan superarvosana."
"Sä et oo taaskaan siivonnut", Ivy huomautti.
"Eikä mä unohdin, mutta ostin sulle sitä hyytelöä mistä tykkäät. Se..se on ollu pöydällä aika monta tuntia."
"Anteeks, että tää jäi tähän. Ei se vielä pilalla oo. Unohdin vaan, kun oon niin väsynyt nykyään", Trevor perusteli.
"Ei se mitään isi. Mä syön tän ja siivoan kaiken. Mee sä vaan nukkumaan onhan nyt jo myöhä", Ivy sanoi hymyillen.
Niinpä Ivy söi kiltisti ruokansa.
Jonka jälkeen hän tiskasi lautasensa. Seuraavaksi pesuvuorossa olisi lautanen jolle Trevor oli unohtanut salaatin.
Sitten tyttö toivotti hyvää yötä lemmikki kalalleen.
Ja pesi hampaansa.
"Isi! Sun piti mennä jo nukkumaan", Ivy sanoi, kun näki isänsä olohuoneessa.
"Eh.. mä vaan näitä laseja tästä keräilin.. Sä teet niin paljon töitä", Trevor selitti.
"Joo, mutta sä meet nyt nukkumaan. Mä siivoan nekin."
Siivottuaan lasit ja kerättyään lattialle jääneet herkut Ivy kävi nukkumaan. Trevor oli jättänyt yövalon palamaan tytärtään varten.
Kuitenkin Ivy heräsi keskellä yötä.
Samaan syyhyn kuin aina ennenkin. Hänen isänsä oli herännyt. Trevor puhui hiljaa jotakin ja katsoi seinällä riippuvaa taulua.
Sitten mies purskahti itkuun. Ivy kömpi hiiren hiljaa takaisin peiton alle.

---
Vähän erilainen osa tällä kertaa, mutta tarkoituksenani oli näyttää millaista arkea Crescendoilla eletään. Kuten näkyy tein Ivystä lapsen heti taaperoksi kasvamisen jälkeen, sillä eipä siitä taapero vaiheesta olisi mitään kerrottavaa ollut.

EDIT: Pahoittelut, että viime osan julkaisusta on niin kauan. Syytän tästä koulua. Yritän päästä perille teidän tarinoidenne tapahtumista. Pitkän tauon kunniaksi julkaisen heti toisen osan, joka löytyy TÄÄLTÄ. Yritän myös joskus päivittää toistakin blogia paremman ajan kanssa.
Hyvää alkanutta marraskuuta! :D

Poinsettia

1 kommentti:

  1. Tykkäsin paljonkin tästä osasta, sai hyvin selville ettei Crescendojen arki ole mitään kaikkein tavallisinta ja minkälaiset välit Trevorilla ja Ivyllä on. Pidin myös osan kerronnasta, sai luettua kevyesti vaikka aihe ei olisikaan ollut mikään kevyin.

    VastaaPoista